Motoryzacja

Sześć objawów zatkanego lub uszkodzonego filtra paliwa

Filtr paliwa jest niewielką częścią znajdującą się w samochodzie, która odgrywa niezwykle ważną rolę w pracy silnika. Filtr daje pewność, że paliwo dostarczane do komory spalania jest wolne od zanieczyszczeń takich jak brud. Jeśli ta część będzie zatkana lub uszkodzona to fakt ten wpłynie na wydajność silnika. Ważne jest zatem, aby znać objawy nieprawidłowo działającego filtra paliwa. W tym artykule omówię sześć z nich.

Silnik nie chce się uruchomić lub bardzo ciężko to robi

Filtr zablokowany przez brud lub inne cząstki utrudnia swobodny przepływ paliwa do silnika. Ten rozpoczyna swoją pracę kiedy mieszanina powietrza i paliwa umieszczana jest w komorze spalania. Jednak gdy mieszanka jest nieodpowiednia silnik będzie miał problem z odpaleniem. Jeśli filtr jest zatkany tylko w części możliwe, że po kilku próbach uda mu się uruchomić. Przy całkowitym zatrzymaniu przepływu nie uda się korzystać z auta.

Nieprzyjemny zapach oleju lub dym w rurze wydechowej

Jednym z objawów zatkanego brudem i innymi zanieczyszczeniami filtra paliwa jest emitowanie dymu o nieprzyjemnym zapachu lub olej, który kapie z rury wydechowej.

Niestabilna praca silnika

Jeśli silnik działa nierówno oznacza to, że nie ma stałego dopływu paliwa przez wtryskiwacze. Mała jego ilość okazuje się niewystarczająca. Głównym tego powodem jest zatkany filtr.

Silnik gwałtownie się zatrzymuje

Silnik będzie działać tak długo jak dostarczane mu będzie paliwo. Zatrzyma się gwałtownie gdy nie otrzyma jego wystarczającej ilości do dalszej pracy.

Utrata mocy

Przepływ paliwa poniżej optymalnego poziomu zmniejsza moc auta. Jeśli prędkość samochodu nie zwiększy się podczas wciskania pedału gazu lub silnik pracuje nierówno podczas jazdy pod górę jest to oznaką problemów z filtrem. Blokuje on paliwo i jego bardzo mała ilość dostarczana jest do komory spalania. Bez odpowiedniej mieszanki nie można wytworzyć energii.

„Strzelanie” silnika

„Strzelanie” silnika występuje wtedy, gdy zapłon paliwa nie odbywa się prawidłowo. To także może być przyczyna zatkanego filtra.
Niezwykle ważne jest, aby filtr paliwa działał prawidłowo. Jego zła praca wpłynie na wydajność i obciążenie systemu wtrysku i istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia awarii. Filtr należy wymieniać co roku lub zgodnie z zaleceniami producenta, aby zapewnić optymalna pracę silnika.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *